Mini­male­ Par

Tag med i tivoli og prøv de mange forlystelser, som appen byder på af underholdning og læring.

Sådan bruger du Minimale Par

Minimale Par kan du bruge til at støtte barnets evne til at skelne mellem nogle af de lyde der optræder i sproget. Et Minimalt par er to lyde der minder om hinanden, eks. /d/ og /t/. Det er vigtigt, at der er ro omkring dig, når du arbejder med appen.

Appen fungere bedst hvis børnene bliver inddelt i mindre grupper hvor der kan være mere ro, lad gerne børnene skiftes til at vælge en aktivitet.

  • Sådan spiller du
    • Du vælger først det minimale par du vil arbejde med, og de lyde vil blive anvendt i de forskellige aktiviteter i tivoliet.
    •  Du har bagefter mulighed for at vælge mellem fem ord med de lyde som du har valgt.
    • Du høre ordene ved at trykke på billederne
    • Når du er klar starter du spillet
    • En stemme siger hvilket ord der skal vælges og du trykker på det billede, som passer til det ord du hører.
    • Det er muligt at høre ordet så mange gange der er behov for.
    • Tempoet kan også sættes op eller ned alt efter hvad der er brug for.
    • De rigtige svar giver guldmønter, men du skal gøre spillene færdige før du kan handle for dem.

    Når du skal handle i butikken eller klæde bamsen på, så husk at tale, om det du ser. Det er vigtigt, at du husker at bruge sproget aktivt imens du spiller.

Om appen

Du kan med appen træne evnen til at skelne mellem flere forskellige sproglyde. Du går rundt i et tivoli som indeholder skattejagt, lykkehjul, ballonpop og bilræs. Hvert sted kan du lave opgaver og tjene guldmønter, som du kan bruge til at købe tøj og ting til spilfiguren i "butikken". På "mit værelse" kan du lege med at give figuren tøj på. 

Producent: Materialecentret

iPad

  • Vurdering af appen
    Læring + + + + +
    Indholdskvalitet + + + + +                                          
    Brugervenlighed + + + + +
    Genbrugelighed +

    Læs om vurderingskriterierne

  • Anmeldt af

    Tina Joy Bruus Lindegaard

    Tirsdag den 20.12.2016